Home » D:News » „Bombele inteligente”, tratamentul anti-cancer cu două căi de atac

„Bombele inteligente”, tratamentul anti-cancer cu două căi de atac

Publicat: 16.07.2012
Cercetătorii au testat cu succes o „bombă inteligentă” care acţionează simultan în două moduri: atacă cancerul şi întăreşte sistemul imunitar.

Aceste sfere minuscule, cunoscute sub numele de NLG (nanolipogel), se deplasează în vasele de sânge ale tumorilor, unde eliberează un medicament anti-cancer. În acelaşi timp, sferele eliberează în sânge o proteină ce are efectul de a stimula sistemul imunitar al pacientului.

Oamenii de ştiinţă au testat aceste sfere pe şobolani ce sufereau de cancer de piele, afecţiune care se răspândise la plămâni. După administrarea acestui nou tratament, dezvoltarea tumorilor a fost încetinită în mod semnificativ, iar rata de supravieţuire a şobolanilor a crescut.

Noua tehnologie permite depăşirea unei probleme în tratarea cancerului ce nu a putut fi rezolvată până acum cu ajutorul terapiilor convenţionale. Tumorile canceroase eliberează în corpul pacientului substanţe chimice care „păcălesc” sistemul imunitar. De aceea, până acum doctorii nu reuşeau să îmbunătăţească imunitatea pacientului în acelaşi timp în care încercau să neutralizeze arsenalul chimic al cancerului.

„Bombele inteligente” concepute de oamenii de ştiinţă îmbină două molecule complet diferite. Una este concepută pentru a combate o armă puternică a cancerului, TGF-beta, prin care boala încetineşte sistemul imunitar.  Cea de-a doua, o moleculă de comunicare cu interleukine, stimulează activitatea sistemului imunitar.

Dr. Stephen Wrzesinski, cercetător la Yale University School of Medicine, afirmă că „noul sistem pe care îl folosim, bazat pe nanolipogel, va evita toxicitatea sistemică şi va oferi un sprijin consistent corpului, permiţându-i să lupte împotriva tumorii”.

Avantajul acestor „bombe inteligente” este faptul că sunt suficient de mici pentru a putea circula prin vasele de sânge, dar suficient de mari pentru a rămâne „blocate” în vasele de sânge din tumorile canceroase. Odată blocate, are loc un proces de biodegradare prin care acestea eliberează substanţele anti-cancer.