Home » Istorie » Au trecut 235 de ani de când a venit pe lume unul dintre cei mai mari fizicieni ai lumii

Publicat: 16.03.2024
Pe 16 martie 1789 s-a născut fizicianul Georg Simon Ohm, cel care a descoperit legea ce-i poartă numele (Legea lui Ohm). În cinstea sa, unitatea internaţională de măsură a rezistenţei electrice îi poartă numele.

Fizicianul şi educatorul german s-a născut la Erlangen. Cercetător pasional, el a început să studieze, pe când era profesor de liceu, pila galvanică, invetată de italianul Alessandro Volta.

Folosind echipament creat de el însuşi, fizicianul german a descoperit proporţionalitatea dintre diferenţa de potenţial, intensitatea curentului electric şi rezistenţa electrică care a devenit cunoscută în lumea ştiinţifică începând cu 1826 şi până azi ca legea conducţiei electrice, dar mai ales ca legea lui Ohm.

Ohm a murit pe 6 iulie 1854.

Descoperă vă prezintă semnificaţiile istorice ale zilei de 16 martie:

1521 – Navigatorul portughez Fernando Magellan ajunge în Filipine (insula Homonhon).

1821 – “Proclamaţia către bucureşteni”, prin care Tudor Vladimirescu îi cheamă pe aceştia la lupta antiotomană.

1856 – S-a născut scriitorul rus Maxim Gorki. (m. 1936).

1882 – S-a născut Nicolae Titulescu, om politic român (m. 1941).

1925 – A încetat din viaţă August von Wassermann, medic şi bacteriolog, descoperitorul reacţiei de diagnostic a sifilisului (n. 21 feb 1866).

1957 – A încetat din viaţă sculptorul Constantin Brâncuşi (n. 1876).

1965 – A avut loc premiera filmului “Pădurea spînzuraţilor”, în regia lui Liviu Ciulei, film distins cu premiul pentru regie la Festivalul de la Cannes.

1990 – A fost înfiinţat Serviciul Român de Informaţii (SRI).

1999 – Comisia Europeană şi-a înaintat demisia în bloc, prima din istoria Uniunii Europene, ca urmare a unui raport acuzator al experţilor independenţi cu privire la practicile frauduloase şi la neregulile descoperite în gestiunea fondurilor europene.

2008 – Ola Brunkert, fostul toboşar al grupului suedez Abba, a fost descoperit mort în vila sa din Baleare, Spania (n. 15 sept 1946).