Home » Istorie » Proiectul uimitor de infrastructură prin care Statele Unite a devenit o mare putere

Proiectul uimitor de infrastructură prin care Statele Unite a devenit o mare putere

Proiectul uimitor de infrastructură prin care Statele Unite a devenit o mare putere
Publicat: 18.04.2017
În 1862, Actul drumului feroviar din Pacific a permis companiilor ”Central Pacific” şi ”Union Pacific Railroad” să construiască o infrastructură care ar lega Statele Unite de la vest spre centrul ţării.

În următorii şapte ani, cele două companii vor construi linia, una începând din Sacramento, California (Central Pacific) dintr-o parte, şi cealaltă din Omaha, Nebraska (Union Pacific Railroad) din centrul Statelor Unite, relatează History.

Cele două drumuri s-au întâlnit în Promotory, Utah, pe 10 mai 1869.

Deşi existau multe linii feroviare din 1830, de la construirea primei locomotive, nu era niciuna care să lege ţara de la un capăt la altul. Necesitatea a apărut în momentul în care în vestul Statelor Unite (Union Pacific Railroad), în California, au fost descoperite mari zăcăminte de aur din 1849, ceea ce a dus la creşterea populaţiei.

Acest proiect a fost anulat din cauza tensiunilor şi separărilor politice: era aproape imposibil să uneşti toate statele pentru a participa la un asemenea proiect de anvergură.

Construcţia a întâmpinat o sumedenie de dificultaţi, în afară de ingineria uimitoare a construcţiei unei asemenea linii feroviere. Spre exemplu, Union Pacific a suferit atacuri din partea nativilor americani care se simţeau agasaţi de progresele americanilor şi de invadarea teritoriilor acestora. Totuşi, această companie s-a mişcat rapid, comparativ cu Central Pacific care a avut dificultaţi în a aduna lucrători. Aceştia au profitat, însă, de pe urma imigranţilor chinezi, care erau văzuţi ca cetăţeni de rangul doi.

În vara anului 1867, Union Pacific parcursese deja de patru ori distanţa parcursă de Central Pacific, ambele companii îndreptându-se spre Salt Lake City. La începutul lui 1869, companiile erau la câţiva kilometri una de cealaltă. Companiile s-au decis asupra punctului de întâlnire numit Promontory Summit, la nord de Great Salt Lake, la 1110 km de Sacramento, distanţa parcursă de Central Pacific şi la aproape 1750 de kilometri de Omaha, de unde a plecat Union Pacific Railroad. În total, linia de cale ferată a fost de aproape 3.000 de kilometri, fiind unul dintre cele mai grele, dar reuşite proiecte ale Americii.

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:

”Calea Ferată a Morţii”, proiectul lui Stalin realizat cu preţul a peste 100.000 de vieţi omeneşti – GALERIE FOTO

De ce sunt aşezate şinele de cale ferată pe balast?

În China va fi construită o staţie de cale ferată unicat

Trenul cu levitaţie magnetică – vehiculul care a revoluţionat transportul pe calea ferată – FOTO+VIDEO

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase