Home » Istorie » Cercetătorii au descoperit motivul aspectului diferit al chipurilor neanderthalienilor

Publicat: 05.04.2018
Neanderthalienii aveau trăsături faciale cu totul distincte faţă de cele ale omului modern, iar în prezent specialiştii susţin că au descoperit factorii care au stat la baza acestor diferenţe fizice.

Anterior, specialiştii au propus mai multe ipoteze cu privire la forma distinctă a feţei neanderthalienilor. Una dintre ele avea la bază forma mare a incisivilor ce sugera că muşcătura lor frontală era puternică. Conform The Guardian, noul studiu infirmă această ipoteză anterioară. Noua explicaţie sugerează că neanderthalienii aveau un nas proeminent pentru a putea inhala mai eficient aerul umed şi uscat. Această adaptare i-ar fi ajutat să se adapteze climatului rece şi să poată face faţă efortului căutării hranei din perioadele de iarnă.

Chris Stringer, director al Muzeului de Istorie Naturală din Londra, şi colegii săi au ajuns la această concluzie după ce au analizat asemănările şi diferenţele dintre craniile diferitelor specii umane, prin intermediul reconstrucţiilor virtuale realizate în urma scanărilor CT

Formele digitale s-au bazat pe 11 cranii ale speciei Homo sapiens, inclusiv un specimen din Era Glaciară. Rezultatele au dezvăluit că neanderthalienii nu aveau o muşcătură mai puternică decât cea a altor specii de hominizi. ”În cadrul studiului nu au fost descoperite diferenţe semnificative între cele trei specii,” a afirmat Stringer. El a adăugat faptul că omul modern ar fi avut o muşcătură mult mai puternică decât cea a strămoşilor săi. Însă, în cadrul celui de-al doilea studiu au fost găsite diferenţe semnificative. Omul modern fiind cel ce s-a adaptat cel mai bine la încălzirea şi umidificarea aerului insiprat, aceştia fiind urmaţi de neanderthalieni, care prezentau o adaptabilitate mai mare la un climat mai rece şi mai uscat decât specimenele de Homo heidelbergensis

Specialiştii au descoperit că nările neanderthalienilor erau cu 29% mai mari decât cele ale omului modern.”Nivelul de calorii necesar neanderthalienilor era uriaş în comparaţie cu cel al omului modern. Se mişcau des şi probabil hainele nu îi ajutau prea mult, aşadar trebuiau să ardă mai multă grăsime corporală pentru a le fi cald,” a declarat Stringer.