Home » Istorie » A fost descoperit specimenul ce se afla la limita dintre pasăre şi dinozaur

A fost descoperit specimenul ce se afla la limita dintre pasăre şi dinozaur

Publicat: 06.05.2018
Cercetătorii au reuşit să redea tridimensional un craniu al unei păsări cu dinţi ce reprezintă un moment important în tranziţia de la dinozauri la păsările din perioada modernă.
Ichthyornis deţine o poziţie cheie pe axa evoluţiei ce duce de la dinozauri la păsările din prezent. A trăit în urmă cu 100 de milioane de ani în urmă în America de Nord şi semăna cu o pasăre marină, dar cu dinţi. Conform Phys, deşi exista un specimen parţial de Ichthyornis, nu au fost găsite niciodată suficiente materiale craniene. În prezent, un raport realizat de cercetătorii din cadrul Universităţii Yale  au realizat un craniu tridimensional al creaturii.

”Chiar sub nasul nostru s-a aflat o pasăre tranziţională. Avea creierul asemănător cu cel al păsărilor din prezent, dar muşchii mandibulei au forma asemănătoare cu cea a unui dinozaur,” a declarat paleoantropologul Bhart-Anjan Bhullar, principalul cercetător din cadrul studiului.

Unul dintre cele mai interesante aspecte este că acest specimen ne dezvăluie cum arăta ciocul primelor păsări din natură. Echipa de cercetători a realizat analizele prin intermediul tehnologiei de tomografie computerizată  combinată cu specimenele provenite din muzeele de Istorie Naturală din Yale, Alabama Kansas, şi Institutul de Cercetare Gologică Black Hills.

”Ichthyornis ar fi arătat similar cu păsările marine din prezent, probabil precum un pescăruş. Dinţii nu ar fi fost vizibili dacă ciocul îi era închis, iar o parte din acesta ar fi fost acoperită de un strat extra de protecţie,” a declarat Hanson.