Home » Istorie » Cercetătorii sunt cu un pas mai aproape de descoperirea originilor incaşilor

Cercetătorii sunt cu un pas mai aproape de descoperirea originilor incaşilor

Publicat: 02.06.2018
Consideraţi cea mai mare civilizaţie precolumbiană din America, incaşii au fascinat istoricii de-a lungul timpului. În prezent, specialiştii au descoperit noi dovezi privind originile acestei populaţii.

Anterior, originile incaşilor erau învăluite în mister, însă în prezent, cu ajutorul tehnicii de genotipie a ADN-ului, specialiştii au reuşit să afle noi dovezi despre incaşi. Conform Science Alert, descoperirea sugerează că există legături între două poveşti cunoscute despre apariţia incaşilor.

Prima poveste sugerează că incaşii au apărut iniţial în apropierea lacului Titicaca, Puno, iar a doua sugerează că poporul era descendent al persoanelor din regiunea Cusco. Cercetătorii au prelevat probe de ADN ale locuitorilor din ambele zone, apoi au comparat codificarea genetică regăsită în 3.000 de probe de la familii din prezent considerate urmaşe ale incaşilor.

Urmaşii sau ,,Panakas” sunt cea mai bună legătură, din punct de vedere al ADN-ului, cu nobilii incaşi, deoarece majoritatea mormintelor incaşe au fost distruse de conchistadorii spanioli ce au ajuns în regiune în secolul XVI. Cercetătorii au descoperit asemănări genetice între familiile Panakas şi persoanele ce trăiesc în Puno sau Cusco. Astfel, cele două poveşti par să aibă o legătură între ele.

”După trei ani în care a fost analizată amprenta genetică a descendenţilor putem confirma că cele două legende ce explică originile civilizaţiilor incaşe ar putea fi asociate,” a declarat Ricardo Fujita din cadrul Universităţii San Martin de Porres, Peru. ”Probabil prima migraţie a provenit din regiunea Puno şi s-a stabilit în Pacaritambo pentru câţiva zeci de ani, după care s-au îndreptat către Cusco, unde au fondat Tahuantinsuyo,” a adăugat el.

Tahuantinsuyo este imperiul pe care incaşii au ajuns să-l conducă, ce se întindea din vestul Argentinei de astăzi până în nordul şi sudul Columbiei din prezent.