Home » Istorie » O nouă analiză asupra oaselor războinicilor din vestul Europei medievale scoate la iveală un detaliu important

Publicat: 16.09.2018
Un sit din sudul Germaniei conţine membri ai unei familii puternice de războinici care au călătorit mult pentru a găsi recruţi care să li se alăture şi să susţină un regat din perioada post-romană, conform unui nou studiu.

13 indivizi de la Niederstotzingen au aparţinut de Alemanni, o confederaţie de triburi germanice care a fost cucerită şi integrată în regatul franc acum 1.400 de ani. Primele analize din 1962, efectuate la momentul escavării, au arătat că aceştia au fost îngropaţi în perioada 580 – 630, alături de mai multe arme, bijuterii, echipament şi de rămăşiţele a trei cai, scrie Science News.

ADN-ul extras în studiul recent publicat pe 5 septembrie în Science Advances a scos la iveală că 11 dintre aceştia erau probabil bărbaţi, conform arheologului Niall O’Sullivan, de la institutul EURAC din Bolzano, Italia.

Şase scheleţi au prezentat legături genetice cu europenii nordici şi estici. Toţi în afară de unul aveau legături strânse de rudenie, inclusiv un tată şi doi fii ai săi. Analizele chimice asupra smalţului dinţilor care pot indica dieta din copilărie au indicat că indivizii au crescut în apropiere de Niederstotzingen.

Artefacte de la trei culturi medievale europene din afara acestei regiuni se găsesc în mormintele a patru bărbaţi locali. Arme şi alte obiecte specifice francilor se găseau în mormântul tatălui menţionat anterior, care ar putea să fi fost liderul familiei de războinici.

Alţi trei indivizi îngropaţi în acelaşi sit nu aveau legături genetice cu restul. Alţi doi aveau ADN care se găseşte în populaţiile actuale de la Mediterană, iar toţi şi-au trăit copilăria în alte regiuni, conform analizelor chimice.

Noile rezultate susţin teoriile anterioare care spun că la scurt timp după prăbuşirea Imperiului Roman, în secolul al V-lea, Imperiul Franc şi-a menţinut dominaţia în Europa centrală pentru alte câteva secole prin stabilirea de case/familii de războinici care asigurau respectarea hegemoniei imperiului.

O analiză chimică a scos la iveală detalii valoroase despre războinicii care au participat la cea mai veche luptă din Europa