Home » Lumea digitală » Anatomia unui SUCCES. Marile hit-uri ale anului 2015 şi de ce au ajuns primele în top

Anatomia unui SUCCES. Marile hit-uri ale anului 2015 şi de ce au ajuns primele în top

Publicat: 21.12.2015
Identificarea unui film de succees, a unui record sau a unei cărţi este un lucru foarte uşor deoarece se face după criterii bine stabilite. Dar un tweet sau un podcast de succes? Când este vorba despre alte lucruri de creaţie, definirea unui blockbuster nu este simplă.

Mai jos găsiţi factorii care contează cel mai mult în determinarea succesului, de la Instagram până la diverse surse, dar şi unele succese notabile, unele deja de notorietate, iar altele noi.

Spectacolele de pe Broadway – aplauze şi vânzări

Numărul de săptămâni de box-office sunt un etalon standard, însă comentariile bune stimulează foarte mult.

Tweete-uri – audienţă şi aprecieri

Twitter urmăreşte trei niveluri de creştere a engagementului: impresiile (vizualizări), like-urile şi redistribuirile. Timpul este, însă, crucial pentru un tweet.

Albume – audienţă şi vânzări

Discurile din platină sunt mai rare şi mai importante ca urmare a streaming-ului şi a digitalului.

Stock photos – vânzări şi longevitate

Temele universale şi o privelişte care nu poate fi datată pot însemna zeci de ani de vânzări mondiale.

Podcasts – audienţă

În 2014,  „Serial” a devenit primul blockbuster.

Software open source – audienţă şi aprecieri

O măsură cheie a succesului este cât de mulţi dezvoltatori au „ramificat” codul, particularizându-l pentru propriile lor proiecte.

Cărţi – aprecieri şi vânzări

Vânzările săptămânale pot împinge o carte pe listele best-seller. Comentariile şi recomandările celebrităţilor contează, de asemenea, foarte mult.

Vines – audienţă

Desene imprimate 3D – audienţă şi aprecieri

Cu cât mai multe descărcări, cu atât mai bine, dar şi remixurile fanilor sunt apreciate.

Video-urile Youtube – Audienţă

Google a trebuit să reseteze contorul, atunci când „Style Gangnam” a trecut de 2,1 miliarde de vizualizări. Pentru mulţi, YouTube este canalul principal pentru muzică.

Jocurile video – audienţă şi vânzări

Fonturi – longevitate

Vânzările de licenţe pot părea mici, dar un singur cumpărător, cum ar fi WSJ, ar putea pune acel font în faţă milioane de zile.

Licitaţii de artă – vânzări, longevitate

Numele cele mai legendare din artă întrec recordurile de vânzări într-un ritm ameţitor. Un Gauguin s-a dat pentru 300 de milioane de dolari.

Filme – audienţă, aprecieri şi vânzări

Vânzările  box-office-urilor pe un weekend sunt raportate în fiecare luni.

Fotografiile din Instagram – audienţă

Muzicienii, celebrităţile şi designerii atrag zeci de milioane de followers folosind selfiuri sau fotografiile realizate cu telefoanele mobile

Sursa: Wall Street Journal

Mihaela STOICA
Mihaela STOICA
Mihaela Stoica a fost redactor-șef Descopera.ro între februarie 2015 - decembrie 2021, iar în prezent este colaborator al site-ului. Absolventă de Istorie, a fost mai întâi profesor. A intrat în presa online în 2006, la agenţia NewsIn. A lucrat apoi în redacţiile Adevărul şi Gândul, ... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase