Prima pagină Lumea digitala

Producătorii elveţieni de ceasuri renunţă la tradiţie. Ce vor face pe piaţa dispozitivelor smartwatch

03.20.2016 | ● Vizualizări: 2219

Producătorii elveţieni de ceasuri, care până nu demult ironizau şansele de reuşită pe piaţă ale noilor dispozitive smartwatch (ceasuri inteligente), sunt pe cale să acapareze o bună parte din piaţa de profil după încheierea mai multor partneriate cu giganţii tehnologici.

Vânzările de dispozitive smartwatch au depăşit în ultimul trimestru din 2015 ceasurile tradiţionale, potrivit firmei de consultanţă Futuresource, citată de Reuters.

Până acum, creşterea susţinută a acestui sector nu a avut un impact considerabil asupra producătorilor elveţieni, pentru că aceştia se axează pe produsele tradiţionale foarte scumpe, dar în ultima vreme ei au început să evalueze potenţialul pe care l-ar avea smartwatch-urile de lux, după succesul înregistrat de Apple Watch anul trecut.

La târgul internaţional Baselworld, care a avut loc săptămâna aceasta, un reprezentant al TAG Heuer, brand de lux de notorietate internaţională, a declarat pentru Reuters că anul viitor va fi lansată o colecţie cu 6 sau 8 modele de ceasuri inteligente. TAG Heuer a încheiat anul trecut un parteneriat cu Google şi Intel pentru a produce noul dispozitiv TAG Heuer Connected, care costă 1.500 de dolari şi care a cunoscut un real succes.

În cadrul târgului Baselworld, un alt cunoscut producător, Tissot, aparţinând grupului Swatch, a prezentat în premieră noul model Tissot Smart-Touch, care le permite utilizatorilor să se conecteze la smartphone şi la alte servicii externe, cum ar fi staţiile meteo. Ceasul inteligent va fi pus pe piaţă la sfârşitul acestei toamne şi va costa în jur de 1.000 de dolari.

Producătorul de bijuterii De Grisogono, care a încheiat un parteneriat cu Samsung Electronics anul trecut, a prezentat la târgul de la Basel o versiune de lux, încrustată cu diamante, a modelului Samsung’s Gear S2, menit să atragă mai multe femei pe acest segment de piaţă.

Potrivit Futuresource, femeile reprezintă 60% din cumpărătorii de ceasuri, dar doar 34% pe segmentul smartwatch.

Sursa: Rador