Home » Lumea digitală » Toyota testează prototipul unui vehicul electric care se încarcă de la soare

Toyota testează prototipul unui vehicul electric care se încarcă de la soare

Publicat: 20.07.2019
Lucrând în echipă cu alte două companii, Toyota a dezvoltat o versiune prototip a modelului Prius PHV, echipat la partea de sus cu un nou tip celule fotovoltaice ultra-eficiente.

Cu o eficienţă a conversiei energiei de 34%, faţă de aproximativ 20% la panourile fotovoltaice pentru uz general, celulele tapetate peste caroseria maşinii pot furniza o putere de până la 860W, potrivit Go4it. Deşi poate ajuta şi în timpul deplasării preluând o parte din sarcina acumulatorului, generatorul solar este intenţionat mai ales pentru încărcarea acestuia pe durata staţionărilor în parcări însorite. Chiar şi pe timp înnorat, aportul de energie venit de la panourile solare ar putea elimina neajunsul descărcării treptate a acumulatorilor pe timpul staţionării, observat la toate vehiculele electrice.

Potrivit companiei, noua versiune de a sistemului de încărcare solară este de 4.8 ori mai puternică decât „acoperişul solar” disponibil ca dotare opţională pentru vehicule Toyota Prius. Echipa de cercetători este încrezătoare că optimizarea suplimentară a circuitelor de conversie şi poziţionarea celulelor fotovoltaice poate adăuga până la 44.5 km autonomie, fără a suplimenta capacitatea acumulatorilor.

Mai mult decât un experiment, noua versiune Toyota Prius PHV va fi testată în condiţii variate de drum, în zona sediului central Toyota din Prefectura Aichi, Tokyo. În funcţie de eficienţa observată, ar putea fi decisă includerea sistemelor solare şi în arsenalul vehiculelor electrice de serie.