Home » Natură » O nouă specie de plante carnivore a fost descoperită datorită unei poze de pe Facebook – GALERIE FOTO

Publicat: 31.07.2015
O nouă specie de plante carnivore a fost descoperită în Brazilia datorită unei fotografii realizate şi publicate pe contul lui de Facebook de un iubitor al naturii din această ţară sud-americană, a anunţat joi Universitatea din Sao Paulo (ESP), preluată de EFE.

Noua specie face parte din familia Droseraceae şi a primit numele de Drosera Magnifica întrucât este cel mai mare tip de plantă din această familie de pe continentul american şi al treilea ca mărime la nivel mondial. Planta se distinge prin frunzele ei alungite care pot ajunge la 24 de centimetri, cu aspect de tentacule, impregnate cu substanţă lipicioasă cu care sunt prinse insectele.

Fotografia plantei a fost făcută în 2012 de către brazilianul Reginaldo Vasconcelos, în timpul uneia dintre excursiile lui obişnuite prin munţii din apropierea oraşului în care locuieşte, Governador Valadares, din statul brazilian Minas Gerais. Imaginea postată de el pe Facebook a fost văzută de Paulo Gonella, cercetător la USP şi colaborator al Grădinii Botanice Nymphenburg, din oraşul german Munchen.

Cu ajutorul datelor furnizate de Vasconcelos, omul de ştiinţă a localizat planta şi a început să o studieze în 2013 împreună cu un alt brazilian, Fernando Rivadavia, cercetător în SUA, şi cu germanul Andreas Fleischmann, cercetător la Colecţia Botanică a oraşului Munchen.

Rezultatele studiilor lor au fost publicate, vinerea trecută, în revista ştiinţifică Phytotaxa. Autorii sunt de părere că Drosera Magnifica este o plantă ‘extrem de ameninţată’ potrivit criteriilor Listei Roşii a Uniunii Internaţionale pentru Conservarea Naturii.

Sursă: Agerpres