Home » Natură » Animalele sălbatice, vânate pentru carnea lor. 301 specii de mamifere sunt pe cale de dispariţie

Publicat: 24.10.2016
Sute de specii de mamifere, de la cimpanzei la hipopotami sau lilieci, sunt, în acest moment, pe cale de dispariţie, potrivit primului raport global cu privire la impactul pe care îl are vânătoarea asupra speciilor de animale la nivel mondial. Motivul principal pentru care sunt vânate acestea este carnea lor, consumată pe post de hrană.

Carnea provenită de la animalele sălbatice a reprezentat pentru mult timp o sursă de hrană importantă în ceea ce-i priveşte pe oamenii din zonele rurale, însă în prezent vânătoarea pentru comercializarea la scară largă a cărnii de animale sălbatice a devenit o problemă mondială care lasă pădurile fără vieţuitoare.

Oamenii de ştiinţă arată, în cadrul analizei citate, că dispariţia acestor specii de animale va conduce la colapsul în ceea ce priveşte siguranţa hranei pentru sute de milioane de oameni care se bazează pe carnea de animale sălbatice pentru a supravieţui.

Raportul vine în contextul în care umanitatea se confruntă cu cea mai de amploare extincţie de la dispariţia dinozaurilor, în urmă cu 65 de milioane de ani, încoace. Această situaţie se datorează vânătorii necontrolate şi faptului că oamenii invadează teritoriile unde îşi duc traiul aceste animale.

Cercetătorii arată că cel mai mare pericol se răsfrânge asupra mamiferelor, vânate pentru hrană. Potrivit datelor din raport, 301 astfel de specii, reprezentând 7% din totalul speciilor de mamifere de pe Terra, sunt în pericol. Altele sunt ameninţate de distrugerea mediilor lor de viaţă sau de vânătoarea din alte motive – să privim cazul elefanţilor, vânaţi pentru fildeş.

În aceste 301 specii sunt incluse 168 de primate, 73 specii de patrupede şi 27 specii de lilieci şi 12 carnivore, cum ar fi leopardul sau anumite specii de urs.

„Există o serie de lucruri negative care afectează viaţa animalelor sălbatice în toată lumea, distrugerea mediilor lor de viaţă de către acţiunile omului fiind principala cauză. Aceasta este urmată îndeaproape de vânarea acestor animale pentru carnea lor”, a explicat profesorul David Macdonald, realizatorul studiului.

Rezultatele studiului arată că omenirea s-ar putea confrunta cu o problemă foarte mare legată de dispariţia unor specii de mamifere foarte cunoscute şi a căror contribuţie pentru mediul înconjurător este extrem de importantă.