Home » Natură » Cu un corp foarte mic, păianjenii consumă o cantitate aproape dublă de hrană comparativ cu balenele

Publicat: 16.03.2017
Deşi par mici ca dimensiuni, păianjenii consumă o cantitate impresionantă de insecte. Ultimele calcule ale experţilor sugerează că păianjenii consumă între 400 şi 800 de tone de insecte anual.

Pe Pământ există aproximativ 45.000 de specii de păianjeni, iar impactul lor asupra ecosistemului este impresionant, notează IFL Science.

În cadrul unui nou studiu, experţii au utilizat două metode pentru a calcula cantitatea totală de insecte pe care păianjenii o consumă la nivel global. Prima metodă se bazează pe calcularea cantităţii necesare pentru un păianjen în funcţie de greutatea lor corporală, iar a doua metodă prin analizarea prăzii anuale din anumite medii.

Ambele metode au furnizat rezultate asemănătoare, dezvăluind că 25 de milioane de tone de arahnide răspândite în jurul planetei reuşesc să mănânce anual între 400 şi 800 milioane de tone de insecte. Rezultatele pot fi comparate cu prada pe care balenele o consumă anual, între 280 şi 500 de tone.

,,Calculele noastre ne-au dovedit că păianjenii sunt un inamic nemilos al insectelor,” a declarat autorul studiului Martin Nyffeler. ,,Păianjenii reuşesc să menţină un ehilibru ecologic,” adaugă el.