Home » Natură » Cercetătorii au descoperit o nouă specie de tyrannosaurus cu o sensibilitate extremă a feţei

Publicat: 04.04.2017
Cercetătorii au descoperit o nouă specie de tyrannosaur care a trăit acum 75 de milioane de ani în zona cunoscută în prezent cu denumirea de Montana. Descoperirea oferă noi informaţii privind înfăţişarea tyrannosaurului, inclusiv al binecunoscutului Tyrannosaurus rex.

Noul prădător denumit  Daspletosaurus horneri avea aproximativ nouă metri lungime şi 2,2 metri înălţime, informează Science Alert.

Utilizând datarea radiometrică, echipa condusă de Thomas Carr, din cadrul Colegiului  Carthage din Wisconsin, a descoperit că specia a urmat un tip neobişnuit de evoluţie denumit anageneză (momentul în care o specie dispare deoarece se trasformă într-o altă specie).

,,Atunci când luăm în considerare vârsta geologică a două specii, evoluţia lui Daspletosaurus ne oferă un indicator despre modul încet în care au evoluat speciile mari de dinozauri, precum cazul de faţă care a durat 2,3 milioane de ani,” spune Carr.

Sursa: Dino Pulerà

Cu ajutorul analizelor, cercetătorii au reuşit să recreeze faţa tyrannosaurului în detaliu, inclusiv solzii mari din jurul gurii, coarnele de deasuprea ochilor şi botul. Pentru a putea realiza portretul prădătorului, experţii au comparat descoperirea cu anatomia celor mai apropiate creaturi asemănătoare din prezent, păsările şi crocodilii.

Daspletosaurus avea o structură complexă a nervilor la nivelul feţei, asemănătoare cu cea a crocodilului din prezent. Cercetătorii sugerează că botul extrem de sensibil l-ar fi ajutat pe animal să care ouă şi pui de tyrannosaur. ,,Descoperirea noastră sugerează că dinozaurul avea o reţea senzorială extrem de complexă deoarece este derivată din nervul trigemen,” afirmă anatomistul Jayc Sedlmayr, din cadrul Universităţii de Medicină din New Orleans.