Home » Natură » O adevărată minune paleontologică înregistrată într-o fosilă de 48 de milioane de ani: o insectă în interiorul unei şopârle în interiorul unui şarpe – FOTO

Publicat: 24.06.2017
Acum 48 de milioane de ani, un şarpe a murit într-un lac vulcanic la câteva zile după ce a consumat o şopârlă. La rândul ei, şopârla a mâncat un gândac, care a rămas în stomacul acesteia, iar prin procesul de fosilizare, lanţul a rămas păstrat timp de milioane de ani.

Descoperirea unui lanţ trofic conservat este extrem de rară, dar datorită conservării superioare din situl Messel (sud-vestul Germaniei), multe diverse fosile de animale terestre au fost conservate, dar nimic precum acest lanţ trofic, relatează The Vintage News.

Krister Smith, unul dintre cercetătorii care au făcut această descoperire, precizează că „până acum, nu am găsit un lanţ trofic tripartit – este o premieră pentru Messel”.

Credit: Wikipedia

Şarpele, din specia Palaeopython fischeri are o lungime de 103 centimetri, mult mai mic decât alte exemplare din clasa lui, care de obicei ating doi metri sau chiar mai mult. Se consideră că este o rudă a şarpelui boa.

În urma reconstituirii, s-a aflat că şopârla avea o lungime de 20 de centimetri, fiind găsită în mai multe coaste ale şarpelui.

Gândacul din şopârlă furnizează indicii cu privire la alimentaţia şopârlei. Stomacurile altor şopârle conţineau până la această descoperire exclusiv urme vegetale, astfel aceasta este o dovadă care susţine ipoteza unei diete omnivore.

Paleontologii au descoperit un sit extrem de bogat în fosile ale unor organisme marine de acum 180 de milioane de ani. ”De fiecare dată când mergem, găsim ceva nou”