Home » Natură » Un nou studiu scoate la iveală ”dieta” surprinzătoare a copacilor de la munte

Un nou studiu scoate la iveală ”dieta” surprinzătoare a copacilor de la munte

Publicat: 10.12.2017
Un nou studiu publicat recent în jurnalul Science Advances realizat de un grup de cercetători de la Universităţile Wyoming şi Michigan a scos la iveală că nutrienţii din praful care a căzut peste Munţii Sierra Nevada sunt consumaţi de copacii din această regiune de altfel aridă.

Oamenii de ştiinţă au ajuns la această concluzie după ce au măsurat prezenţa izotopului de neodim din praf, sol, ace de pin şi roci, scrie Atlas Obscura.

Cea mai mare parte din neodim provine din praf şi, deşi acesta nu este vital pentru plante, este un element care se găseşte în concentraţii semnificative în mineralele cu fosfaţi, care sunt esenţiale pentru dieta plantelor. Aşdar, neodimul este un bun indicator al locului de unde îşi obţin plantele fosfaţii.

„Majoritatea neodimului provine din praf. Magnitudinea acestui lucru a fost surprinzătoare. Copacii par să îşi ia tot fosforul din praf”, a precizat Lindsay Arvin de la Universitatea Wyoming, autoarea principală a acestui studiu.

Noua descoperire poate schimba teoria actuală conform căreia plantele din ecosistemele montane îşi iau cea mai mare parte din nutrienţi din solul generat de roci.

Mai mult decât atât, cercetarea subliniază importanţa unui proces care de multe ori nu este luat în considerare, anume migraţia prafului. „Foarte puţini oameni iau în considerare deplasarea globală a prafului, mai ales în ceea ce priveşte aportul acetuia la crearea solurilor. De multe ori nu observăm praful care cade din atmosferă pe pământ, dar formează lumea în care locuim în moduri pe care nimeni nu le-a arătat până acum”, a adăugat Arvin.

Plantele pot răspunde la o atingere.”Sunt pe deplin conştiente de orice stimul fiziologic” – FOTO+VIDEO

Structura complexă a unui arbore vechi de peste 300 de milioane de ani îi uimeşte pe cercetători

De ce palmierii rezistă la uragane?

Forma bizară a unor copaci dintr-o pădure din Polonia îi intrigă pe cercetători. S-a invocat chiar şi prezenţa extratereştrilor