Home » Natură » Fluturii şi moliile trăiau şi în urmă cu 200 de milioane de ani, în aceeaşi perioadă cu primii dinozauri

Publicat: 17.01.2018
Cea mai veche fosilă a unui fluture descoperită până în prezent sugerează că insectele au trăit în aceeaşi perioadă cu dinozaurii, cu 50 de milioane de ani mai devreme decât se credea anterior.

Rămăşiţe  din aripile a cel puţin şapte specii diferite au fost descoperite în Germania. Conform The Guardian, sedimentele cântăresc doar 10 grame, iar specialiştii consideră că există nenumărate rămăşiţe de acest tip ce trebuie descoperite.

Insectele ar fi trăit în urmă cu 200 de milioane de ani, în aceeaşi perioadă cu primii dinozauri. Unele dintre molii deţin semne ale existenţei unei trompe. Anterior, specialiştii au considerat că trompa a evoluat odată cu plantele ce înfloresc pentru a permite insectelor să ajungă la nectar.

Sursa: Bas van de Schootbrugge

În prezent, specialiştii propun ipoteza conform căreia trompa era utilizată iniţial pentru extragerea sevei din plante, până când au apărut florile plantelor. ”Acesta a fost un răspuns evoluţionar al medilui la ariditatea şi valul de căldură din perioada târzie a Triasicului,” notează specialiştii.

Echipa a excavat nuclee dintr-o fostă lagună aflată în Schandelah, în nordul Germaniei, pentru a examina impactul schimbărilor de mediu asupra oceanelor. Datorită nivelului scăzut de oxigen din lagună, alge, spori, polen, fungi şi plante au fost conservate. Printre aceste specii se aflau şi rămăşiţe ale fluturilor şi moliilor descoperite în prezent.