Home » Natură » O „fântână” cu magmă a fost descoperită sub supervulcanul Yellowstone

O „fântână” cu magmă a fost descoperită sub supervulcanul Yellowstone

Publicat: 25.03.2018
O ''fântână'' subterană cu magmă a fost descoperită sub supervulcanul Yellowstone, fapt ce provoacă temeri privind o erupţie majoră. Cercetătorii au descoperit o regiune cu cenuşă vulcanică sub vulcan ce s-ar putea extinde până în Mexic.

Experţii sugerează că din aceste ”jeturi” de magmă ar putea proveni căldura şi activitatea vulcanică de la suprafaţă, precum faimoasele gheizere.

Conform Mail Online, ”jeturile” de magmă sunt o anomalie aflată între nucleu şi mantaua Pământului ce urcă prin manta către scoarţă. Deşi, în prezent, fenomenul se află la nivel de teorie, această anormalitate ar putea exista sub forma unei curgeri de magmă. Însă existenţa unui astfel de flux sub supervulcanul Yellowstone a fost dezbătută timp de zeci de ani. Prin intermediul unei tehnici de imagistică, doi cercetători din cadrul Universităţii din Texas susţin că au descoperit dovezi ale regiunii cu cenuşă vulcanică. Aceştia au analizat activitatea seismică din regiune prin intermediul datelor furnizate de reţeaua USArray.

Bazându-se pe aceste măsurători, echipa a descoperit un canal de 72×55 de kilometri, unde undele seismice sunt mai lente. Ei susţin că aceste zone sunt pline cu un material cu o temperatură ridicată ce se întinde până în zona Mexicului. Specialiştii au determinat că mantaua este mult mai fierbinte decât orice alt lucru din jur, ajungând la temperaturi de 600-800 de grade Celsius. De asemenea, ei au adăugat faptul că acest canal fierbinte ar putea fi responsabil pentru activitatea seismică de la suprafaţă, din regiunea parcului naţional.

”Studiul nostru susţine ideea existenţei unui punct fierbinte al supervulcanului şi furnizează informaţii despre existenţa unui flux termal subţire,” a declarat geologul Peter Nelson, din cadrul Universităţii din Texas.