Home » Natură » O nouă specie de broască a fost descoperită în Venezuela

O nouă specie de broască a fost descoperită în Venezuela

Publicat: 06.04.2018
Oamenii de ştiinţă din Venezuela şi Columbia au descoperit recent o nouă specie de broască în munţii Perija, la graniţa dintre cele două ţări.
Cu o piele multicoloră şi un cânt deosebit, broasca Hyloscirtus japreria, care trăieşte în râuri şi cursuri de apă aflate la peste 1.000 de metri altitudine, a fost descoperită în timpul expediţiilor care au început acum zece ani. Numele său aduce un omagiu japerienilor, un grup etnic indigen dispărut, care trăia în această zonă a statului Zulia (nord-vestul Venezuelei), informeză Rador.

Noua descoperire a fost publicată în februarie în revista ştiinţifică „Zootaxa”. Aceasta este cea de-a 37-a specie identificată de Hyloscirtus, un gen de amfibieni. Masculii, mai mici, măsoară între 2,8 şi 3,2 cm, iar femelele, între 3,5 şi 3,9 cm.
„Am avut nevoie de câţiva ani pentru a dovedi că este vorba despre o specie nouă”, a declarat biologul Fernando Rojas-Runjaic, coordonatorul studiului, pentru AFP.

Ca expediţii, aparate de fotografiat, înregistratoare de înaltă definiţie, oamenii de ştiinţă au analizat această specie şi au înregistrat cântul ei pe care l-au supus unor „analize bioacustice”.
De asemenea, Hyloscirtus japreria se caracterizează prin spatele său galben pal, cu pete maronii şi pete roşcate. Liniile albe sunt prezente şi la nivelul ochilor, urechilor, coapselor şi al picioarelor din faţă. Au fost găsite specimene pe ambele părţi ale acestor munţi, versantul columbian fiind mult timp inaccesibil cercetătorilor din cauza conflictului armat care a sângerat ţara timp de peste o jumătate de secol.