Home » Natură » Modul surprinzător prin care insecta-băţ, una dintre cele mai mari din lume, are urmaşi post-mortem

Publicat: 01.06.2018
Procreaţia este un imperativ necesar, iar pentru majoritatea animalelor acest lucru este strict legat de rămânerea în viaţă. Însă pentru insecta-băţ nu se aplică acelaşi principiu. Specialiştii au descoperit că fasmidele pot avea urmaşi post-mortem, chiar dacă sunt mâncate de o pasăre.

O echipă din cadrul Universităţii Kobe a observat momentul în care o insectă-băţ este înghiţită de o pasăre. Conform Science Alert, ei au descoperit că sacul ce conţine ouăle insectei poate traversa tractul digestiv al păsării.

Aflate în interiorul excrementelor păsării, într-un loc cald, ouăle pot chiar să eclozeze. Acelaşi lucru se întâmplă şi în cazul plantelor. Aşadar se pare că insectele-băţ nu doar că seamănă cu plantele, ci au şi o modalitate de reproducere similară. Asemănăor cu plantele, insectele-băţ nu au capacitatea să călătorească pe distanţe lungi, aşadar trebuie să se bazeze pe altceva pentru a-şi distribui „seminţele”.

Femelele acestui tip de insecte pot produce ouă fără a avea nevoie de fertilizare. Atunci când cercetătorii au hrănit o pasăre cu ouă ale insectei-băţ, au descoperit că aproape 20% dintre ele au fost eliminate fără a fi degradate. De asemenea, unul dintre ouă a eclozat fără probleme în interiorul excrementelor.

Deşi aceasta nu este modalitatea principală prin care insecta-băţ îşi împrăştie genele, le-a permis să transforme moartea într-o oportunitate uimitoare. Cercetătorii sugerează că prin intermediul păsărilor, insectele au reuşit să se răspândească pe o regiune mult mai mare. În prezent, insecta-băţ se găseşte pe toate continentele, cu excepţia Antarcticii.