Home » Natură » Papagalii kakapo, specie pe cale de dispariţie, s-au înmulţit record în această primăvară. Ce a stimulat reproducerea

Publicat: 30.04.2019
Populaţia de papagali kakapo, o specie considerată pe cale de dispariţie, a înregistrat un număr record de noi membri în această primăvară după ce 76 de pui au eclozat, potrivit Departamentului pentru Conservare din Noua Zeelandă.
Deşi specialiştii departamentului afirmă că nu toţi puii vor ajunge  la maturitate (estimează că vor ajunge doar 60 de pui), este o veste bună în contextul în care din această specie mai trăiesc în prezent doar 147 de exemplare adulte, potrivit The Guardian.

Păsări nocturne, care nu zboară, şi având o înfăţişare asemănătoare cu bufniţele, aceşti papagali sunt foarte iubiţi în Noua Zeelandă, singurul loc din lume unde se găseşte această specie. Numărul lor a fost decimat masiv de vânătoare, pierderea habitatului (despăduriri în favoarea agriculturii) şi bolile aduse din afara insulelor. În urmă cu sute de ani, acestea erau cele mai comune păsări din Noua Zeelandă.

Deoarece populaţia de papagali kakapo este extrem de mică, fiecare pasăre poartă un nume, precum Ruth, Hoki, Suzanne sau Zephyr. De asemenea, aceştia se află într-un program special de monitotrizare a speciilor, fiecare kakapo are ataşat un transmiţător inteligent, iar cuiburile sunt prevăzute cu sisteme de monitorizare. Rangerii verifică în fiecare seară puii, care sunt crescuţi pe două insule lipsite de prădători, în largul coastei Noii Zeelande, în spaţii protejate unde nu există pericol de contaminare. Specialiştii speră ca populaţia de papagali kakapo să ajungă la 500 de membri şi să populeze din nou oraşele din Noua Zeelandă.

Infertilitatea şi hrana proastă au fost factorii de termen lung care au îngreunat eforturile de reproducere. În acest an, însă, în Noua Zeelandă s-a înregistrat o producţie mare de fructe făcute de copacul Rimu (Dacrydium cupressinum), un conifer care produce alimentele preferate de aceşti papagali.