Home » Natură » Valul de căldură record din Siberia nu ar fi fost posibil fără încălzirea globală cauzată de omenire

Publicat: 17.07.2020

Un val de căldură record din Siberia ar fi fost aproape imposibil fără criza climatică cauzată de oameni, arată un nou studiu.

Temperaturile din regiunea rusească au atins cu peste 5 grade Celsius mai mult decât media între lunile ianuarie și iunie.

Totodată, temperaturile au depășit 38 de grade Celsius în orașul rus Verkhoyansk la data de 20 iunie, fiind cea mai mare temperatură înregistrată vreodată în Cercul Polar Arctic.

Oamenii de știință susțin că Arctica se încălzește de două ori mai repede față de media globală.

O echipă internațională de cercetători a descoperit că astfel de temperaturi record s-ar fi produs mai rar decât o dată la 80.000 de ani fără schimbările climatice cauzate de omenire.

Un astfel de eveniment ar fi fost „aproape imposibil” fără emisiile de gaze cu efect de seră

Așadar, un astfel de eveniment ar fi fost „aproape imposibil” dacă lumea nu ar fi fost încălzită de emisiile de gaze cu efect de seră, au concluzionat oamenii de știință.

Cercetătorii au descris descoperirea drept „dovezi categorice ale impactului crizei climatice asupra planetei”.

De asemenea, acesta este cel mai concret rezultat descoperit vreodată în cadrul unui astfel de studiu care analizează rolul crizei climatice produse de oameni asupra evenimentelor meteorologice.

Climatologii au folosit simulări computerizate pentru a compara clima din ziua de azi cu cea care ar fi existat fără influența oamenilor.

Cercetătorii au mai spus că valul de căldură din Siberia „a contribuit la creșterea mediei temperaturii globale astfel încât a devenit a doua cea mai călduroasă pentru perioada dintre lunile ianuarie și mai”.

Ce înseamnă o nouă eră a climei

Este un fapt bine știut că Arctica se încălzește de două ori mai rapid decât restul planetei, transmite BBC.

Se estimează că temperaturile arctice au crescut cu 2 grade Celsius începând cu 1850, față de 1 grad Celsius la nivel global. Totodată, valul de căldură siberian arată cât de extreme pot ajunge condițiile meteorologice.

Ceea ce îi îngrijorează pe oamenii de știință este că o nouă eră a climei înseamnă că multe locuri vor trece prin condiții meteorologice mult mai extreme decât ecosistemele și comunitățile de oameni au observat până acum.

Record îngrijorător de temperatură în Cercul Polar Arctic. 38 de grade Celsius au fost înregistrate în Verkhoyansk