Home » Știință » Mamutul lânos ar putea să „renască”. Proiect ştiinţific incredibil derulat de o echipă internaţională de savanţi – VIDEO

Publicat: 25.04.2015
O echipă internaţională de oameni de ştiinţă a reuşit să realizeze prima secvenţiere completă a genomului de mamut lânos, informează bbc.com.

O altă echipă, alcătuită din savanţi americani, încearcă deja să studieze caracteristicile acestui animal, inserând gene de mamut lânos în celule stem recoltate de la elefanţi.

Ei vor să identifice prin acest studiu elementele care îi diferenţiază pe mamuţi de „rudele” lor din epoca modernă şi să afle felul în care capacitatea de adaptare a acestor animale le-a ajutat să supravieţuiască în timpul erelor glaciare.

Noul studiu despre secvenţierea completă a genomului de mamut lânos a fost publicat în Journal Current Biology.

Profesorul Love Dalen, cercetător la Muzeul de Istorie Naturală din Stockholm, spune că publicarea primei secvenţieri complete a ADN-ului de mamut lânos ar putea să îi ajute pe cercetătorii care încearcă să readucă la viaţă aceste vieţuitoare.

„Ar fi foarte amuzant, în principiu, să vezi un pui de mamut viu, să vezi cum se comportă şi cum se mişcă”, a spus cercetătorul suedez.

Cu toate acestea, el nu doreşte ca studiul pe care l-a realizat să fie utilizat în acest scop.

Citeşte continuarea articolului în Gândul