Home » Știință » A fost creat neuronul artificial. Este doar o chestiune de timp până când va putea fi implantat pentru a vindeca boli neurologice – VIDEO

Publicat: 29.06.2015
Oamenii de ştiinţă au creat primul neuron artificial din lume care este capabil să mimeze funcţiile unei celule nervoase organice, având inclusiv abilitatea de a transforma semnalele chimice în impulsuri electrice şi de a comunica cu alte celule umane.

Echipa de cercetători care a lucrat la dezvoltarea neuronilor arficiali vrea acum să îi micşoreze acum pentru a-i putea implanta în organismul uman.

Aceşti neuroni articifiali ar putea să înlocuiască eficient celulele nervoase şi să ducă la dezvoltarea unor noi tratamente pentru afecţiuni neurologice precum Parkinson.

„Neuronii noştri artificiali sunt realizaţţi din polimeri conductivi şi funcţionează asemenea neuronului uman”, a declarat Agneta Richter-Dahlfors, de la Institutul Karolinska din Suedia, liderul echipei de cercetători care a dezvoltat neuronii artificiali.