Home » Știință » Unde stă ascuns secretul originii vieţii de pe Pământ. Cercetătorii japonezi au aflat răspunsul

Publicat: 01.01.2016
Oamenii de ştiinţă cred că aproximativ 70% dintre stele pot fi găsite în clustere stelare
Formele de viaţă biologică au luat naştere în urma procesului de formare a stelelor. Dar care sunt acele stele, când şi când s-a întâmplat asta? Astrofizicianul Takeshi Sakai crede că stelele de mari dimensiuni aflate la distanţe de 10 000 de ani lumină depărtare de noi ar deţine indicii legate de originile vieţii. Dar studierea acestor organisme îndepărtate este o sarcină dificilă.

Cu ajutorul unui radiotelescop interferometric situat la altitudinea de 5100 de metri în deşertul Atacama din Chile, „Atacama Large Millimeter/submillimeter Array”(ALMA) cercetătorii încearcă să dezlege misterul, a explicat Sakai într-un comunicat de presă recent.

“În mod special, supraveghez stelele de mari dimensiuni aflate la o distanţă de aproape 10 000 de ani lumină de Pământ. Stelele de mari dimensiuni au jucat un rol important în evoluţia galaxiilor şi ar putea deţine indicii legate de originea vieţii de pe Pământ”, a adăugat el.

Cercetătorii cred că aproximativ 70% dintre stele pot fi găsite în clustere stelare, dar cele mai apropiate clustere şi cele uşor de studiat sunt de obicei stelele de mici dimensiuni. Noile tehnologii îmbunătăţesc capacitatea cercetătorilor de a analiza clusterele îndepărtate. Analizându-le compoziţia chimică în schimbare găsită în grupuri de stele îndepărtate, cercetatorii pot localiza şi studia primele stadii de formare a stelelor.

Recent, Sakai şi colegii săi au descoperit dovezi ale unui nor dens, bogat cu monoxid de carbon, amoniac şi molecule organice complexe, sugerând formarea unei stele tinere – de doar 1000 ani vechime. Noile descoperiri au fost recent publicate în Jurnalul de Astrofizică.

“Sperăm că această cercetare va creşte cunoaşterea noastră despre formarea galaxiilor ce vor putea duce la descoperirea originii vieţii de pe Pământ”, a mai spus Sakai.

Sursa: gandul.info