Home » Știință » Un artist italian a realizat o imagine impresionantă a Universului cunoscut – FOTO + VIDEO

Publicat: 05.01.2016

Artistul italian Pablo Carlos Budassi a realizat o imagine impresionantă a Universului cunoscut. El s-a folosit de hărţile logaritmice create de cercetători ai Universităţii din Princeton, SUA. Pentru a crea imaginea, Budassi a mai beneficiat de capturile foto realizate în timpul misiunilor spaţiale desfăşurate de NASA.

Echipa de specialişti de la Princeton, condusă de astronomii J. Richard Gott şi Mario Juric, a conceput hărţile logaritmice pe baza informaţiilor furnizate de Apache Point Observatory, New Mexico. Cercetătorii s-au folosit vreme de 15 ani de telescopul de aici pentru a realiza cele mai detaliate hărţi tridimensionale ale Universului realizate până în momentul de faţă.

Hărţile logaritmice se folosesc cu succes pentru a cerceta structuri de dimensiuni extrem de vaste, cum este Universul observabil. Cu toate acestea, hărţile de acest gen nu au un aspect plăcut pentru publicul obişnuit. Drept urmare, artistul Pablo Carlos Budassi s-a gândit să vină în ajutorul oamenilor de ştiinţă.

Foto: Pablo Carlos Budassi

Italianului i-a venit ideea în momentul în care realiza hexaflexagoane pentru ziua de naştere a fiului său. Aceste obiecte sunt realizate din hârtie şi au forma unor poligoane. Budassi nu a făcut decât să asambleze sub forma unui disc mai multe imagini cu zone din Universul cunoscut.

Mai jos puteţi urmări un videoclip, în care astronomii Universităţii din Hawaii propun o reprezentare similară a spaţiului cosmic, cu referire specială la Calea Lactee: