Home » Știință » King Kong a existat în realitate. Din ce cauză a dispărut

King Kong a existat în realitate. Din ce cauză a dispărut

Publicat: 08.01.2016
Animalul avea până la trei metri înălţime.

„King Kong” chiar a existat. E vorba de o maimuţă uriaşă, botezată Gigantopithecus, care a dispărut acum aproximativ o sută de mii de ani, potrivit oamenilor de ştiinţă germani, care au analizat fosilele unui astfel de animal.

Nu ştim dacă i-ar fi terorizat pe americani sau dacă s-ar fi îndrăgostit de o actriţă blondă, ca în filmul „King Kong”, regizat de Peter Jackson în anul 2005, cert e că o specie de maimuţă-gigant chiar a existat, potrivit cercetătorilor.

Animalul avea până la trei metri înălţime şi o greutate cuprinsă între două sute şi cinci sute de kilograme.

Oamenii de ştiinţă sunt împărţiţi în ceea ce priveşte dieta acestui uriaş: unii savanţi cred că maimuţa era vegetariană, alţii spun că animalul consuma carne, în timp ce unii cercetători, puţini, ce-i drept, afirmă că mâncarea sa era limitată la bambus.

Gigantopithecus a dispărut pentru că nu s-a putut adapta schimbărilor climatice, în condiţiile în care savana a luat treptat locul copacilor, explică oamenii de ştiinţă.

Din păcate, nu există prea multe dovezi ştiinţifice ale acestui „King Kong”. Cercetătorii au descoperit doar câteva oase fosilizate şi câţiva dinţi de dimensiuni mari, explică profesorul Hervé Bocherens de la Senckenberg Center for Human Evolution and Palaeoenvironment, ce ţine de Universitatea Tübingen.

Sursa: RFI