Home » Știință » Reuşită de EXCEPŢIE a cercetătorilor americani. Problemele de vedere vor deveni ISTORIE

Publicat: 15.07.2016
Un nou experiment a fost realizat pe şoareci orbi, iar rezultatele au fost uimitoare.

Cercetările anterioare au reuşit producerea de celule noi în creierul peştilor, broaştelor şi găinilor, dar niciodată nu a fost testată pe mamifere, până acum. La finalul unui nou experiment, realizat în SUA, şoarecii orbi şi-au putut recăpăta o parte din vedere. Specialiştii spun că, în viitor, procesul ar putea fi aplicat şi pe oameni.

Cercetătorii consideră că cercetarea ar putea fi folosită pentru producerea de noi tratamente pentru boli precum Alzheimer-ul sau glaucomul.

Când celulele din centrul nervos al mamiferelor atinge maturitatea, încetează să se mai dezvolte şi, de obicei, nu se mai dezvoltă. Dar cercetătorii de la Universitatea Standford au reuşit să inverseze procesul, folosind mutaţia genetică.

Deşi doar câteva celule ganglionare retiniene şi-au reluat procesul de dezvoltare, este suficient pentru a demonstra potenţialul tehnicii de inversare a procesului de orbire, arătându-se faptul că celulele din mamifere pot fi ,,convinse” să se dezvolte.

Rezultatele s-au îmbunătăţit în momentul în care ochiul sănătos al şoarecelui a fost acoperit, forţându-l să îl utilizeze doar pe cel afectat

,,Când am combinat cele două metode am observat acest efect sinergetic incredibil. Neuronii au crescut de 500 de ori mai rapid decât în mod normal”, susţine neurobiologul Andrew Huberman.

Rezultatele sugerează că, în viitor, tehnica ar putea fi utlilizată şi pe oameni.

În acest caz, terapia a fost realizată prin implantarea unui virus în creierul şoarecelui, dar cercetătorii afirmă că dezvoltarea pastilelor ar putea avea acelaşi efect. Deşi este foarte greu să inversezi procesul de orbire al unui om, tratamentul ar putea stopa degenerarea nervilor care cauzează glaucomul.