Home » Știință » Cercetătorii au descoperit cauza migrenelor

Cercetătorii au descoperit cauza migrenelor

Publicat: 19.07.2016
Persoanele care au migrene ştiu cât de puternice şi dureroase pot fi. În cazuri extreme, pot distruge ritmul normal de viaţă al unei persoane.

Migrena este a treia cea mai comună boală din lume. Simptomele includ dureri puternice de cap, de obicei pe o parte a craniului, greaţă, stări de vomă, sensibilitate la lumină şi sunet.

O mulţime de cauze pot declanşa boala, inclusiv cele genetice, mâncatul anumitor alimente, lipsa somnului, schimbările hormonale, problemele neurologice şi altele. Deţi există multe ipoteze, medicina nu a descoperit cauza exactă, fapt care a îngreunat dezvoltarea unui tratament. Însă acum, conform unui studiu realizat de Headache Genetics Consortium (IHGC), cauza a fost descoperită. Cercetătorii afirmă că circulaţia sanguină joacă un rol foarte important, în special opturarea unor vase de sânge din creier putând cauza migrene.

În cadrul unor dezbateri îndelungate, s-a discutat dacă migrena este cauzată de probleme neurologice sau vasculare. Un studiu publicat în revista Nature Genetics îi va ajuta pe cercetători să trateze afecţiunea. 59.674 persoane care sufereau de migrene şi 316.078 persoane care nu aveau migrene au participat la investigaţie. Participanţii din 12 ţări diferite au luat parte la studiile anterioare, când le-a fost scanat ADN-ul şi genomul.

Cercetătorii au identificat 38 de specii de gene legate de migrenă, 28 dintre ele nefiind asociate cu această afecţiune până acum. Aceste gene au fost puse în legătură cu alte forme de boli, toate având cauze vasculare.

Migrenele sunt foarte greu de tratat, iar simptomele şi gravitatea au scăzut eficacitatea medicamentelor, la unii pacienţi fiind ineficiente. Acum, cercetătorii pot dezvolta noi medicamente, majoritatea vizând ,,reglarea fluxului vascular”, a declarat John-Anker Zwart, membru IHGC.

,,Aceste descoperiri sunt primii paşi siguri în scopul dezvoltării unui tratament personalizat, aplicat pentru această afecţiune complexă. În viitor, sperăm că aceste informaţii vor putea fi utlizate pentru tratarea pacienţilor în funcţie de trăsăturile lor genetice, crescând şansele identificării celui mai bun tratament”, a adăugat cercetătorul.

Autorul studiului a afirmat că popularizarea rezultatelor noilor descoperiri joacă un rol important în găsirea unui tratament.

Sursa: BigThink