Home » Știință » Există lumi paralele cu cea a noastră? Teoriile oferite de oamenii de ştiinţă

Există lumi paralele cu cea a noastră? Teoriile oferite de oamenii de ştiinţă

Publicat: 27.08.2016
Este posibil ca, în urmă cu aproape 14 miliarde de ani, să nu se fi format un singur univers, ci mai multe.

Ideea lumilor paralele există încă din Antichitate, însă ea a fost explicată de către fizicieni de-abia în secolul XX. Specialiştii spun că, în cazul în care există, astfel de lumi nu s-ar afla neapărat în contradicţie cu legile fizicii, însă omenirea nu ar trebui să fie foarte sigură de existenţa lor deoarece, până în momentul de faţă, nu au fost descoperite dovezi în acest sens.

Una dintre principalele teorii referitoare la existenţa lumilor paralele este cea formulată în anii ’50 de fizicianul american Hugh Everett al III-lea. Acesta susţinea că, în momentul în care cineva ar face măsurători în Univers, el ar constata că va obţine rezultate diferite, deoarece în cosmos există realităţi diferite.

,,Universul se ramifică în mai multe copii proprii. Acestea nu interacţionează niciodată unele cu celelalte”, susţine Bill Poirier, fizician la Universitatea Tehnică din Texas.

Recent, Poirier a propus o teorie pe care a denumit-o ,,Teoria numeroaselor lumi care interacţionează”. Spre deosebire de ipoteza lui Everett, aceasta menţionează faptul că Universul nu se ramifică, însă, chiar şi aşa, există mai multe universuri individuale. Cele aflate la distanţe mici unele faţă de celelalte vor interacţiona, pe când cele despărţite de distanţe mult mai mari nu vor interacţiona niciodată.

Aceste două ipoteze nu sunt singurele care au ca subiect existenţa lumilor paralele. Una dintre cele mai cunoscute teorii se referă la faptul că, în urmă cu circa 13,8 miliarde de ani, nu s-a produs doar un singur Big Bang, ci mai multe, iar toate aceste fenomene ar fi dat naştere mai multor universuri. Conform unei alte ipoteze, universul în care ne aflăm este doar o porţiune dintr-o structură cosmică mult mai mare, iar alte universuri ar putea exista exact lângă cel al nostru, însă într-o altă dimensiune.

Oamenii de ştiinţă spun că, deocamdată, singurele dovezi legate de existenţa lumilor paralele le-am putea obţine cu ajutorul celui mai mare accelerator de particule din lume, LHC. În mod concret, în timpul coliziunilor produse între protoni, în interiorul mecanismului, specialiştii ar putea detecta resturi provenite din universuri paralele.

Sursa: space.com

Vă mai recomandăm şi: A fost stabilită vârsta celui mai vechi eveniment cosmic observat vreodată

Fotografia “de epocă” a Universului

Suntem singuri în Univers, susţin doi astrobiologi!