Home » Știință » Efectul ciudat al combinaţiei dintre alcool şi băuturile energizante

Efectul ciudat al combinaţiei dintre alcool şi băuturile energizante

Publicat: 06.11.2016
Oamenii de ştiinţă au descoperit un efect ciudat al combinării băuturilor energizante cu alcoolul. Experimentele făcute pe şoareci de laborator arată că în creierul acestora se produc unele schimbări care dau de gândit.
Când şoarecii au primit băuturi energizante combinate cu alcool, în creierul lor s-au petrecut unele procese care se produc de obicei la cobaii care primesc cocaină, potrivit Live Science.

Nu e foarte clar dacă descoperirea ar fi valabilă şi la oameni, întrucât din motive etice, savanţii nu au putut face experimente pe fiinţe umane. Studiul sugerează însă că e posibil ca adolescenţii care beau aceste energizante în combinaţie cu alcool să înregistreze schimbări similare în creier, potrivit cercetătorilor.

Cert e că modificările respective nu au loc atunci când şoarecii consumă doar una dintre cele două băuturi, ci numai când le primesc combinate, spune co-autorul studiului, Richard van Rijn, de la Universitatea Purdue, din Statele Unite.

După o lună de studii, savanţii de la universitatea americană au descoperit în creierul şoarecilor care au primit combinaţia de băuturi energizante şi alcool niveluri crescute ale unei anumite proteine, faţă de cobaii care primiseră fie numai alcool, fie doar energizantul. Proteina respectivă era la niveluri la fel de mari ca în cazul şoarecilor care primesc cocaină sau morfină.

Citeşte continuare pe: Rfi