Home » Știință » Experiment controversat de reactivare a creierului persoanelor aflate în moarte cerebrală

Publicat: 17.11.2016
Consiliul Indian al Cercetărilor Medicale a stopat un experiment controversat care urmărea să asigure din nou funcţionarea creierului în cazul oamenilor care au suferit accidente mortale.

În luna mai, Himanshu Bansal, un chirurg ortoped din cadrul Spitalului Anupam, din statut Indiei de nord Uttarakhand, a anunţat că intenţionează să readucă la viaţă funcţiile cerebrale a 20 de oameni aflaţi în moarte cerebrală, cu ajutorul unor injecţii care conţin celule stem mezemchimale şi peptide, a unor stimulări cu laser şi a stimulării nervului median. Ambele îmbunătăţesc cogniţia în cazul persoanelor care au creierul afectat în urma unor accidente. Bioquark, o firmă de biotehnologie ce îşi are sediul în Philadelphia, Pennsylvania, a fost de acord să se implice activ în acest proces, suplimentând raţiile de peptide care au un rol important în regenerarea celulelor creierului.

Însă, unii cercetători sunt de părere că acest experiment nu poate aduce rezultatele scontate şi, mai mult, a apărut ideea eticii acestuia. Aceste intervenţii nu au fost testate anterior pe animale, căci nu există un creier asemănător cu cel al oamenilor pe care se pot testa aceste intervenţii.

De asemenea, au fost identificate câteva erori în derularea acestor intervenţii, printre care se regăseşte şi eşecul de a solicita permisiunea de la Inspectoratul de Control al Medicamentelor din India de a le pune în practică  Mai mult, s-a cerut ca aceste proceduri să fie stopate imediat.

Sursa: Science Mag