Home » Știință » Diamantele de la mari adâncimi, cele mai valoroase bijuterii, le oferă cercetătorilor informaţii importante din străfundul Pământului

Publicat: 31.12.2016
Deşi majoritatea persoanelor consideră că valoarea diamantelor creşte o dată cu mărimea lor, Evan Smith, un geolog, a descoperit că cele mai valoroase bijuterii au o mare importanţă ştiinţifică.

Diamante sunt valoroase doarece provin din adâncul Pământului, unde oamenii nu au acces şi despre care nu sunt cunocute multe aspecte. Datorită mărimii lor şi a calităţii, Smith a considerat că provin dintr-un loc diferit despre care nimeni nu se ştie nimic.

,,A fost un mister total,” spune Smith.

Pentru a rezolva misterul, cercetătorii au analizat interiorul diamantelor, unde se aflau particule de mărimea firelor de păr pe care diamantele le-au adus cu ele în timp ce au ieşit la suprafaţă.

Institutul Geologic din Statele Unite ale Americii a cumpărat opt probe de mărimea unei unghii. După tăierea acestora, Smith a utilizat lasere şi fascicule de electroni pentru a analiza interiorul.  Smith a descoperit că majoritatea pietrelor conţineau bucăţi de granat cu conţinut de nitrogen care s-ar fi format sub presiune mare.  De asemenea, a descoperit fier şi nichel aflate în metan fluid.

După testarea celor 53 de diamante, experţii au descoperit că 38 dintre acestea conţineau aceleaşi materiale neobişnuite.

,,Diamantele de o calitate excepţională provin de la 800 de kilometri adâncime din interiorul Pământului,” spune Smith.  Acesta susţine că diamantele s-au format în interiorul metalelor lichide, aceasta fiind prima dovadă a  faptului că mantaua Pământului nu este uniformă.

Sursa: NPR