Home » Știință » Un studiu inedit scoate la iveală o dovadă a existenţei abundente a apei pe Marte

Publicat: 08.03.2017
Studiile asupra meteoriţilor marţieni dezvăluie faptul că apa era mai mult răspândită pe suprafaţa planetei roşii decât s-a crezut anterior.

Într-un studiu publicat recent în jurnalul Nature Communications, cercetătorii au găsit dovezi care indică transformarea unui mineral găsit în meteoriţii de pe Marte, numit merrillit, informează Science Daily.

Experţii de la Universitatea Nevada, Las Vegas (UNLV), au creat o versiune sintetică a unui mineral bogat în hidrogen numit whitlockite, un alt fosfat de calciu precum merrillitul. În urma experimentelor care au simulat condiţiile ejectării meteoriţilor din atmosfera lui Marte, cercetătorii au observat că whitlockitul a fost deshidratat în aşa măsură încât s-a transformat în merrillit.

Oliver Tschauner, co-autor al acestui studiu, dezvăluie: „chiar dacă şi o parte din merrillit a fost înainte whitlockit, ar schimba dramatic cantitatea estimată de apă pe Marte”. De asemenea, acesta precizează că experimentele arată doar o transformare parţială la merrillit, în condiţii naturale fenomenul ar fi de mai lungă durată, deci transformarea ar fi, teoretic, totală.

Vă rugăm să citiţi şi următoarele articole:

NASA a a făcut publice noi imagini de pe suprafaţa planetei Marte. În acestea este surpins şi locul în care s-a prăbuşit sonda de aterizare Schiaparelli a ESA – Galerie Foto

Cercetătorii au găsit dovezi conform cărora pe Marte au fost 2 miliarde de ani de activitate vulcanică

Planul Emiratelor Arabe de a construi primul oraş pe Marte