Home » Știință » Creatura microscopică ”greu de ucis”: supravieţuieşte în cele mai vitrege condiţii

Publicat: 21.03.2017
„Dur” capătă un cu totul alt sens atunci când este folosit pentru a descrie tardigrada, o creatură microscopică, cunoscută şi sub numele de „urs de apă”.

Creatura poate supravieţui expunerii extreme la radiaţii, la presiuni mari, la înfometare pe o durată lungă (ani) şi poate trăi în vid câteva zile, informează New York Times

Poate îndura chiar şi uscarea completă, un proces numit desicare, prin retragerea capului şi celor şase membre într-un exoschelet.

Poate rămâne în această stare ani, sau chiar decenii, iar atunci când este pus înapoi în apă, îşi revine în câteva ore şi „se comportă ca şi cum nu s-ar fi întâmplat nimic” (aşa cum arată video-ul de mai jos), relatează Thomas Boothby, cercetător la Universitatea Carolina de Nord din Chapel Hill.

Cercetătorul dorea să afle cum aceste organisme au dezvoltat anhidrobioza, strategia care le permite să supravieţuiască fără apă.

Acesta, alături de colegii săi, au descoperit că tardigradele au gene unice care creează proteine, numite TDP, care ajută la păstrarea celulelor vii în timpul desicării. Au publicat această descoperire în jurnalul Molecular Cell.

De asemenea, Ralph O. Schill, biolog la Universitatea din Stuttgart din Germania susţine că este de acord cu descoperirea, precizând că dorea totuşi să se facă experimente pe alte specii decât cea aleasă de autori, fiind mai mult de o mie de specii care prezintă aceste similarităţi.

Bacteriile din flora intestinală joacă un rol important în dezvoltarea bolii Parkinson