Home » Știință » O elevă de doar 17 ani a creat un tratament revoluţionar împotriva leziunilor cerebrale

Publicat: 21.04.2017
Indrani Das a câştigat premiul celei mai vechi competiţii ştiinţifice pentru elevii de liceu, anume ”Regeneration Science Talent Search”, după ce a creat un tratament care împiedică moartea neuronilor după o leziune cerebrală.

Centrală în studiul lui Das a fost celula numită astrocită, relatează Curiosity.

Aceasta, având forma de stea, umple spaţiile dintre neuroni – celulele creierului responsabile pentru transmiterea informaţiilor – pentru a forma o reţea echilibrată chimic care ajută la funcţionarea optimă a neuronilor. Leziunile pot face ca astrocitele să aibă un comportament imprevizibil, numit astroglioză, iar celulele nu mai absorb compuşi chimici neurotransmiţători precum glutamatul. Prea mult glutamat rămas va surescita neuronii şi îi poate duce la moartea lor.

Pentru a împiedica acest lucru, Das a introdus un anumit lanţ de microARN care avea scopul de a altera expresia anumitor gene. Das spera că microARN-ul va mima semnalul că astrocite sănătoase trimise la neuroni ajută la absorbţia cantităţii de glutamat. Acest demers al elevei a funcţionat, observând că glutamatul se îndepărtează de neuroni.

Cu premiul de 250.000 de dolari câştigat la Regeneration Science Talent Search, Indrani Das va putea plăti pentru facultatea de medicină pe care intenţionează să o urmeze.

S-a descoperit ”viaţa secretă a neuronilor”! CREIERUL nostru este mult mai PERFORMANT decât s-a crezut până acum