Home » Știință » O proteină din cordonul ombilical al nou-născuţilor are proprietăţi de regenerare a creierului

Publicat: 24.04.2017
Cercetătorii au regenerat memoria şi abilitatea de învăţare a şoarecilor vârstnici prin injectarea în creier a unei proteine extrase din cordonul ombilical.

Anterior, sângele adolescenţilor a reuşit să rejuveneze şoarecii bătrâni, însă noul studiu sugerează că sângele extras din cordonul ombilical al copiilor ar putea avea efecte mult mai puternice, informează Science Alert.

Conform rezultatelor, cercetătorii sugerează că proprietăţile din cordonul ombilical ar putea fi utilizate în viitor pentru încetinirea degenerării neurologice a creierului persoanelor vârstnice. ,,Cel mai interesant aspect al studiului şi al celor anterioare este că  a putut fi dovedit efectul regenerator al plasmei umane asupra creierului persoanelor vârstnice,” informează principalul cercetător Joe Castellano, din cadrul Universităţii de Medicină.

În cadrul studiului, cercetătorii au prelevat sânge de la persoane cu trei vârste diferite: cordonul ombilical al copiilor, tineri cu vârsta cuprinsă între 19 şi 24 de ani şi persoane vârstnice cu vârsta cuprinsă între 61 şi 82 de ani.

Plasma recoltată a fost ulterior injectată în şoarecii care aveau vârsta echivalentă cu 50 de ani. Şoarecii care au primit plasmă din cordonul ombilical au început să aibă performanţe fizice îmbunătăţite faţă de ceilalţi subiecţi.

La nivel celular, în urma studiului a fost descoperită o activitate crescută a hipocampusului, partea a creierului responsabilă pentru învăţat şi memorie. Aspecte similare au fost observate şi în cazul sângelui prelavat de la persoanele cu vârste între 19 şi 24 de ani, însă nu au fost la fel de relevante.

Proteina TIMP2 descoperită în sângele prelevat din cordonul ombilical a avut cele mai puternice efecte anti-îmbătrânire. În prezent, cercetătorii nu ştiu cu siguranţă dacă proteina ar putea avea aceleaşi efecte şi asupra oamenilor, însă un set de teste clinice vor fi derulate de Universitatea Standford.