Home » Știință » Datele culese de doi sateliţi ai NASA arată că omul a creat un nou câmp magnetic în jurul Pământului – VIDEO

Publicat: 22.05.2017
NASA a detectat o „barieră” realizată de om care înconjoară Terra, mult dincolo de atmosferă. Spre deosebire de multe efecte nocive pe care omul le-a lăsat în drumul lui spre glorie, acesta este un efect pozitiv, conform savanţilor de la Agenţia Spaţială Americană.

Recent, sateliţii au detectat ceva ciudat când monitorizau activitatea particulelor din câmpul magnetic al Terrei – aceste radiaţii solare erau neutralizate de un fel de barieră de frecvenţă joasă, notează Science Alert.

În 2012, NASA a lansat doi sateliţi pentru a călători prin centurile Van Allen. Planeta noastră este înconjurată de două astfel de centuri de radiaţie (şi a treia care este temporară). Centura din interior se găseşte la 640-9600 de kilometri deasupra Pământului, iar cea exterioară are o altitudine de 13.500-58.000 de kilometri.

Un savant din echipa de cercetare, Dan Baker (Universitatea Colorado), a precizat că undele radio au format „o barieră impenetrabilă”.

În urma investigaţiilor, au descoperit că în ultimele decenii, bariera împingea centurile Van Allen departe de planetă, iar acum limitele inferioare ale câmpului magnetic sunt mai departe de Pământ decât erau în anii ’60.

Sursa acestei noi bariere se găseşte într-un nou tip de comunicaţii numite VLF (Very Low Frequency), care se utilizează în operaţiuni militare şi ştiinţifice.

Cu frecvenţe între 3 şi 30 de kilohertzi, sunt prea slabe pentru a fi folosite în transmisiile audio, dar sunt perfecte în transmiterea mesajelor codate pe distanţe lungi sau sub apă (în cazul submarinelor).

Desigur, nu a existat intenţia ca semnalele VLF să meargă în afara Pământului, dar se pare că ne „scurgem” chiar şi involuntar în afara planetei.

Nu este singura influenţă asupra spaţiului cosmic, dar, din păcate, este singura pozitivă. O influenţă cu un impact negativ a avut loc în timpul Războiului Rece, atunci când s-au efectuat mii de teste nucleare care au format centuri de radiaţie în jurul Terrei care avariază sateliţii.

Astronomii au descoperit cel mai mare câmp magnetic din Univers