Home » Știință » Umanitatea s-ar putea confrunta cu o extincţie a speciei. Ce a produs scăderea dramatică a fertilităţii bărbaţilor ”Rezultatele recente reprezintă un semnal de alarmă”

Publicat: 27.07.2017
Omenirea s-ar putea confrunta cu dispariţia speciei dacă nivelul de spermatozoizi va continua să scadă în acelaşi ritm precum în ultimii 40 de ani, avertizează un studiu.

Cercetătorii susţin că stilul de viaţă al bărbaţilor din ţările occidentale a dus la înjumătăţirea numărului de spermatozoizi, informează Mail Online.

Nivelul spermatozoizilor reprezintă cel mai bun mod de măsurare a fertilităţii bărbaţilor. Dr. Hagai Levine afirmă că descoperirile recente ar trebui să reprezinte un ,,semnal de alarmă” pentru analizarea modului de viaţă, a chimicalelor şi a mediului care ar putea provoca extincţia speciei umane.

,,Dacă nu vom realiza o schimbare drastică privind modul în care trăim şi chimicalele la care suntem expuşi, viitorul ar putea fi îngrijorător,” afirmă cercetătorul. ,,Cred că informaţiile recent reprezintă un semnal de alarmă,” adaugă el.

Cercetătorii din cadrul Universităţii Hadassah Braun au analizat 185 de studii realizate între anii 1973 şi 2011 privind nivelul şi concentraţia de spermatozoizi a bărbaţilor. Subiecţii studiilor nu au fost aleşi în funcţie de nivelul fertilităţii acestora. Spre deosebire de scăderea descoperită în ţările occidentale, în America de Sud, Asia sau Africa nu a fost descoperită aceeaşi scădere. În cadrul studiului nu au fost analizaţi şi factorii care au la declinul calităţii spermei, dar anterior fenomenul a fost infleunţat de mediu şi stilul de viaţă al bărbaţilor.

Conform dr. Levine descoperirea demonstrează modul în care a crescut numărul bărbaţilor infertili.