Home » Știință » Omenirea va dispărea peste 100-500 de ani, susţin oamenii de ştiinţă

Omenirea va dispărea peste 100-500 de ani, susţin oamenii de ştiinţă

Publicat: 21.08.2017
Omenirea va dispărea peste 100-500 de ani. La această concluzie a ajuns fostul astrofizician şi profesor de matematică de la Universitatea Arkansas, Daniel Witmer, al cărui articol pe acest subiect a fost publicat în International Journal of Astrobiology.

Din textul articolului reiese că, civilizaţiile tehnologice care trăiesc milioane de ani sunt extrem de rare, informează Rador.

Omenirea este una dintre ele. Cu toate acestea, în opinia lui Witmer, Homo sapiens este una din speciile cele mai înapoiate din punct de vedere tehnologic, deoarece cucerirea spaţiului şi valorificarea energiei nucleare s-a produs abia în ultimii 100 de ani. Potrivit afirmaţiilor sale, principiul mediocrităţii sugerează că apariţia alternativă a mai multor civilizaţii pe aceeaşi planetă este puţin probabilă. Asta înseamnă că, la sfârşitul existenţei sale, cel mai probabil, biosfera va fi de nelocuit.

Daniel Witmer a realizat un grafic cu ajutorul căruia a calculat cât va mai trăi omenirea. Conform versiunii sale, civilizaţia tehnologică pe Pământ va mai rezista cam încă 100 de ani, iar dacă este luată în considerare deviaţia standard şi asimetria graficului, acest indice poate creşte până la maximum 500 de ani.