Home » Știință » Imagini fascinante realizate de roverul Curiosity: pot indica prezenţa vieţii în istoria planetei Marte – VIDEO + GALERIE FOTO

Publicat: 16.09.2017
Curiosity a realizat o serie de fotografii pe măsură ce urca o culme numită Vera Rubin. Formaţiunea stratificată, care are o înălţime de 65 de metri, a atras atenţia savanţilor încă de la amartizarea roverului în 2012.

Explorările precedente au indicat prezenţa unui vechi lac care a existat în această regiune a planetei, aflată în partea nord-vestică a Muntelui Sharp, scrie Daily Mail.

Culmea, numită şi „Culmea de Hematit”, s-a dovedit a fi rezistentă împotriva eroziunii menţinându-şi structura originială.

Abigail Fraeman, un membru al echipei NASA din cadrul misiunii Curiosity, a precizat că „am observat aflorimentul cu rocile stratificate”.

Expediţia a fost înregistrată de Curiosity, surprinzând imagini incredibile cu relieful accidentat al Planetei Roşii. Acest relief, alături de stratificaţiile observate, întăresc ideea conform căreia pe Marte a existat apă în cantităţi importante.

Planul este să examineze rocile aflate în vârful culmii şi de ce acestea sunt atât de rezistente la eroziune. Prezenţa hematitului, mineralul de oxid de fier, este deja un indicator important al condiţiilor din trecutul zonei, iar noile studii vor scoate la lumină mai multe caracteristici ale istoriei geologice a planetei care pot oferi un indiciu al posibilei habitabilităţi.

Marte era cândva o planetă verde ca a noastră. Ce s-a întâmplat cu aceasta