Home » Știință » Nu vom reuşi să descoperim o civilizaţie extraterestră până când ne vom autodistruge

Publicat: 13.11.2017
Şansele să decoperim o altă civilizaţie avansată în Univers înainte să ne autodistrugem ca specie sunt foarte mici.
Potrivit unui calcul realizat în 2010, la momentul respectiv lumina provocată la suprafaţa Pământului de prima explozie nucleară, care a avut loc în iulie 1945 în New Mexico, ajunsese la doar 65 de ani lumină distanţă de planeta noastră. Dacă aceasta ar fi interceptată de o specie extraterestră inteligentă ar putea fi uşor confundată cu lumina produsă de un meteorit care intră în atmosfera planetei. Ca să ne facem o idee, distanţa de la un capăt la altul al galaxiei noastre, Calea Lactee, este de 100.000 de ani lumină, scrie Go4it

Unii cercetători cred că oamenii nu se pot salva singuri ca specie. De aceea, în luna aprilie a acestui an NASA a făcut, în parteneriat cu Amazon, primul livestream video la calitate 4K din spaţiu, în care a arătat cât de frumoasă este planeta noastră, dar şi problemele pe care le are. Cercetătorii speră, probabil, să intercepteze transmisiunea şi o civilizaţie extraterestră avansată, care să ne ajute în viitor să trăim în armonie cu Terra.

Alţii se tem, însă, că extratereştrii nu vor fi prietenoşi. Omul care a conceput unele dintre hărţile trimise de NASA în spaţiu în anii 1970 pentru a le arăta unor posibile civilizaţii extraterestre coordonatele Terrei se teme că acestea pot fi periculoase. Dr. Frank Drake a declarat însă, într-un interviu, că şansele ca cineva să dea peste acestea sunt foarte mici. „Nimeni nu s-a gândit, măcar pentru câteva secunde, că acesta ar putea fi un lucru periculos”, a declarat astronomul pentru National Geographic.

Citeşte continuarea pe Go4it.