Home » Știință » Cercetătorii au descoperit un neuron gigantic care acoperă creierul şi poate reprezenta prima explicaţie fizică pentru apariţia conştiinţei

Publicat: 15.01.2018
Acest neuron gigantic are rolul de a conecta materia cenuşie dintre cele două emisfere, ceea ce a dus la ideea conform căreia este sursa conştiinţei, alături de alte funcţii cognitive complexe precum limbajul, văzul sau auzul.

Studiile efectuate pe creierul şoarecilor au scos la iveală că se găseşte într-o regiune a sistemului nervos care este foarte bine interconectată, scrie Top Buzz.

Christof Koch, autorul principal al studiului şi cercetător la Allen Institute for Brain Science, a precizat că „tehnicile de imaginistică avansată cu ajutorul cărora am analizat materia albă care merge şi provine din claustru scot la iveală că aici se află ‘Staţia Centrală’ neurală. Aproape fiecare regiune a cortexului trimite fibre către claustru”.

Acest neuron poate conecta toate percepţiile interne şi externe într-o singură expereinţă, precum un dirijor care ghidează orchestra.

Mai mult decât atât, au existat cazuri în trecut care susţin această idee. O pacientă pe nume Helen Thomson a avut această regiune „închisă cu ajutorul impulsurilor electrice de frecvenţă înaltă, iar aceasta şi pierdut conştiinţa. S-a oprit din citit şi se uita în gol, nu răspundea comenzilor vizuale şi auditive, iar respiraţia a încetinit. Imediat ce stimularea s-a oprit, şi-a recâştigat conşiinţa şi simţurile fără să ţină minte evenimentul. Acelaşi lucru s-a întâmplat de fiecare dată când zona era stimulată, în timpul celor două zile ale experimentului”.

Conform lui Koch, un alt experiment din 2015 a studiat impactul leziunilor la nivelul claustrului asupra conştiinţei la 171 de veterani de război care au avut leziuni pe creier. S-a descoperit că acestea erau asociate cu pierderea conştiinţei.

A fost descoperit un nou tip de neuron cu un rol foarte important