Home » Știință » Care este cel mai periculos obiect din bucătăria ta

Care este cel mai periculos obiect din bucătăria ta

Publicat: 25.02.2018
Oamenii de ştiinţă americani au depistat cel mai periculos obiect din bucătărie. Acesta este prosopul de bucătărie, pe care ne ştergem de obicei în grabă şi care poate deveni o sursă de microbi, în special bacteria E.coli.

În funcţie de gradul de conţinut de bacterii dăunătoare, prosopul de bucătărie este comparat de experţi cu vasul de toaletă, informează Rador

Dacă prosoapele de bucătărie nu se schimbă şi nu se spală suficient în mod regulat, pot provoca infecţii intestinale, susţin cercetătorii. Multe tulpini ale bacteriei Escherichia coli sunt de obicei inofensive pentru om, însă unele sunt capabile să producă o toxină care provoacă crampe şi diaree.

În cazurile severe, pot fi afectaţi rinichii, sângele şi sistemul nervos central. „Mulţi oameni se spală în fugă pe mâini, astfel încât atunci când se şterg pe prosop, de fapt îl umplu de bacterii. După aproximativ două zile, dacă se şterg din nou pe mâini cu acest prosop, şansele de a se infecta cu Escherichia coli sunt mai mari decât dacă bagă mâna în vasul de toaletă”, au afirmat cercetătorii.