Home » Știință » A fost descoperită nanoparticula ce favorizează dezvoltarea metastazelor

A fost descoperită nanoparticula ce favorizează dezvoltarea metastazelor

Publicat: 24.02.2018
Cercetătorii din cadrul centrului Weill Cornell Medicine au descoperit o nanoparticulă care ar putea dezvălui modul prin care celulele canceroase ajung să se împrăştie şi în alte organe ale corpului.

Cu ajutorul tehnicii ” asymmetric flow field-flow fractionation” (AF4) , specialiştii au putut detectat nanoparticulele exosome care sunt secretate de celulele canceroase şi conţin ADN, ARN, grăsimi şi proteine. Phys notează că, prin intermediul tehnicii, specialiştii au putut separa doi exosomi pentru a descoperi o nouă nanoparticulă care au denumit-o exomer.

”Am descoperit că exomerii sunt cele mai predominante particule secretate de celulele canceroase,” a afirmat autorul dr. David Lyden din cadrul Sandra and Edward Meyer Cancer Center. ”Sunt mai mici şi sunt structural şi funcţional diferiţi faţă de exosomeri. Exomerii pot fuziona cu celulele din măduva osoasă sau ficat, unde pot altera funcţiile imune şi metabolizarea medicamentelor. Descoperirea ar putea explica de ce mulţi pacienţi afectaţi de cancer nu pot tolera şi cele mai mici doze de chimioterapie din cauza toxicităţii,” a adăugat el.

Exosomerii şi exomerii diferă şi prin modul în care influenţează cancerul. Exomerii transportă enzime metabolice către ficat, organ ce are ca scop transformarea medicamentelor în forme care nu sunt toxice. Descoperirea sugerează că exomerii ”reprogramează” funcţiile  metabolice ale ficatului pentru a favoriza progresia tumorilor.