Home » Știință » Primul propulsor ce utilizează aerul în locul combustibilului a fost testat

Primul propulsor ce utilizează aerul în locul combustibilului a fost testat

Publicat: 12.03.2018
ESA a pus în funcţiune primul propulsor ce utilizează aerul în locul combustibilului pentru propulsie. Noile propulsoare ar putea revoluţiona modul în care sateliţii sunt amplasaţi pe orbita inferioară a Pământului.

Conform testelor de laborator realizate de Agenţia Spaţială Europeană (ESA), noile propulsoare ar putea alimenta ”o nouă clasă de sateliţi” ce ar putea fi operaţionali timp de ani de zile în jurul planetelor precum Pământul sau Marte. ”Rezultatele sugerează că propulsia electrică cu aer nu mai este o simplă teorie, este un concept funcţional gata să fie dezvoltat şi utilizat într-un nou tip de misiuni,” a declarat Louis Walpot, cercetător din cadrul ESA

Conform Science Alert, ESA a lucrat la acest proiect mai bine de 10 ani. Satelitul GOCE deţinut de agenţie, ce funcţionează de mai bine de cinci ani, utilizează un principiu similar, deşi se bazează şi pe 40 de kilograme de xenon pentru a funcţiona.

Sursa: ESA

În prezent a reuşit să utilizeze aerul. Deşi nu există molecule de aer în vidul spaţial, este colectat suficient din orbita joasă. În cadrul acestui proces încărcătura electrică  şi ionizarea ce furnizează acceleraţia necesară este crucială. Noul tip de propulsoare colectează, comprimă încărcătura electrică şi apoi eliberează moleculele de aer, astfel fiind înlocuită nevoia de combustibili chimici.

Echipa a realizat o cameră de testare a vidului în Italia, unde au simulat mediul de la o altitudine de 200 de kilometri şi viteza satelitului de 7,8 kilometri pe secundă. Iniţial, propulsorul a fost testat cu xenon apoi cu un amestec de nitrogen şi oxigen şi în cele din urmă doar cu molecule de aer din atmosferă.