Home » Știință » Celulele stem embrionare formează un sistem proto-nervos esenţial

Celulele stem embrionare formează un sistem proto-nervos esenţial

Publicat: 28.05.2018
Un studiu al cercetătorilor de la Universitatea din Michigan şi Universitatea Massachusetts a arătat că celulele stem embrionare pot deveni ţesutul precursor al sistemului nervos central.

Noul studiu mai scoate la iveală şi rolul important pe care semnalele mecanice le au în dezvoltarea sistemului nervos uman, scrie Futurity.

„Pentru prima dată, suntem capabili să folosim celulele stem embrionare pentru a dezvolta un model sintetic care este evenimentul care dă startul formării creierului şi al coloanei vertebrale în embrionul uman”, a precizat Jianping Fu, cercetătorul care a supervizat studiul şi profesor la Universitatea Michigan.

„Întrucât toate celulele dintr-o colonie sunt în acelaşi mediu chimic, este uimitor de văzut cum celulele se diferenţiază singure şi se organizează într-un tipar multicelular care imită dezvoltarea umană”, a precizat Xufeng Xue, student postdoctoral în inginerie mecanică şi membru al echipei de cercetare.

Yubing Sun, profesor asistent la Universitatea Massachusetts şi co-autor al studiului, a declarat că „deşi multe dintre modelele noastre actuale atribuie organizarea ţeusturilor embrionare gradienţilor chimici sau a migraţiei celulelor, rezultatele noastre arată că aceşti factori nu sunt singurele mecanisme”.

Celulele stem recoltate la naştere, mai eficiente în cazul unui transplant decât cele extrase din măduva osoasă

Câţi români apelează la băncile de celule stem, ce sunt recoltate imediat după naştere?

Au fost identificate celule stem neuronale capabile sa se regenereze