Home » Știință » Un embrion jumătate om, jumătate găină a fost creat în laborator. ”Este un experiment bolnav!”

Publicat: 28.05.2018
Cercetătorii din New York au creat un embrion cu celule umane şi de la găini în cadrul unui experiment pe care unii îl consideră ,,şocant''.

Cercetătorii speră ca prin transplantarea celulelor stem umane în embrionii de găini să poată descoperi mai multe informaţii despre cum se transformă celulele în fetus. Conform Mail Online descoperirea ar putea juta ajuta la dezvoltarea unor noi tratamente pentru afecţiuni, spun cercetătorii din cadrul studiului.

Însă studiul ştiinţific a fost criticat atât de alţi cercetători ce nu au fost implicaţi în studiu, cât şi de persoane din mediul online. Unul dintre utilizatorii de Twitter, EricHedean, a afirmat: ,,Este un experiment bolnav!”

Studiul a fost realizat de o echipă de specialişti din cadrul Universităţii Rockerfeller din New York. Din cadrul studiilor anterioare, specialiştii ştiau că celulele stem embrionale se pot transforma în diferite celule ale corpului, de la cele osoase la cele pulmonare.

De asemenea, unele grupuri de celule regăsite la amfibieni şi embrionii peştilor joacă un rol crucial în modelarea dezvoltării structurilor primordiale. Aceste grupuri denumite ,,organizatoare” furnizează semnale moleculate care direcţionează modul în care cresc celulele.

Deoarece legislaţia din Massachusetts nu permite realizarea experimentelor pe embrioni reali, specialiştii au realizat în laborator un embrion artificial din care au prelevat celulele stem pe care le-au transplantat în embrionii găinilor. După ce au fost introduse în noile gazde, celulele umane au început să producă baza dezvoltării unei noi coloane vertebrale şi a unui sistem nervos.

Vă recomadăm să citiţi şi următoarele articole: