Home » Știință » Cum cafeaua îţi poate proteja inima

Cum cafeaua îţi poate proteja inima

Publicat: 25.06.2018
Cercetătorii au descoperit, în urma experimentelor pe şoareci, că activitatea „fabricilor” de energie ale celulelor este sporită de cafea, ajutând la refacerea inimii în urma atacurilor de cord.

În cadrul studiului, publicat recent în revista PLOS Biology, cercetătorii le-au dat şoarecilor echivalentul a patru ceşti de cafea pe zi timp de zece zile înainte să inducă atacuri de cord rozătoarelor, scrie Science News.

Celulele din şoarece care au primit cafeină s-au reparat mai bine în urma atacului de cord decât cele care nu au primit această substanţă. Cafeina ajută la mutarea proteinei p27 în mitocondrie, organitul celular care produce energie. Creşterea nivelului de p27 în mitocondrie a dus la creşterea producţiei de energie, ceea ce a ajutat celulele să se refacă, conform echipei de la Universitatea Heinrich Heine din Düsseldorf, Germania, care a efectuat acest studiu.

Oamenii şi alte animale au p27, existând astfel posibilitatea ca inimile oamenilor să fie ajutate de cafeină. În mod normal, p27 se află în nucleul celular, unde ajută la controlarea diviziunii celulare. Rolul său de creştere a nivelului de energie era până acum necunoscut.

Cafeaua pare să protejeze împotriva bolilor de inimă, diabetului şi a altor maladii, cu excepţia cancerului. Noua descoperire ar putea pe viitor să explice motivul”, susţine Judith Haendeler, autoare a studiului. De asemenea, Haendeler avertizează că prea multă cafea poate duce la o creştere prea mare a nivelului de p27 în mitocondrie, ceea ce ar putea duce la distrugerea acesteia.

6 greşeli care transformă cafeaua într-un pericol pentru organism