Home » Știință » Combinarea antibioticelor cu alte medicamente sau cu unii aditivi alimentari influenţează masiv eficienţa lor

Publicat: 10.07.2018
Eficienţa antibioticelor poate fi alterată prin combinarea lor cu alte antibiotice, medicamente sau chiar cu unii aditivi alimentari. În funcţie de specia bacteriei, unele combinaţii pot stopa capacităţile antibioticelor, informează un nou studiu.

În cadrul unuia dintre cele mai ample studii de acest tip, cercetătorii au determinat 3000 de combinaţii de medicamente ce pot trata trei tipuri diferite de boli provocate de bacterii. Conform Science Daily, utilizarea excesivă sau utilizarea incorectă au dus la creşterea rezistenţei bacteriilor la antibiotice

Anumite combinaţii specifice de medicamente pot ajuta la distrugerea infecţiilor bacteriene rezistente la mai multe tipuri de medicamente, însă sunt în mare parte neutilizate în clinici. În cadrul lucrării, cercetătorii au încercat să afle efectele combinaţiilor de antibiotice între ele, dar şi cu alte medicamente sau aditivi din alimente.

În mare parte, combinaţiile între medicamente au stopat din efectele antibioticelor. Ei au descoperit peste 500 de combinaţii de medicamente ce alterează efectele antibioticelor. O selecţie a asocierilor pozitive a fost testată în cazul bacteriilor rezistente la multiple medicamente, iar efectele antibioticelor au fost îmbunătăţite.

Atunci când vanilina a fost asociată cu antibioticul spectinomicină, a ajutat medicamentul să pătrundă în interiorul celulelor bacteriene şi să le inhibe creşterea. Spectinomicina a fost dezvoltată în 1960 pentru tratarea gonoreei, însă, în prezent, este utilizată rareori din cauza rezistenţei dezvoltate de bacterii la medicament. În combinaţie cu vanilina ar putea fi din nou eficientă în tratamentele clinice. Ciudat este că vanilina a alterat efectele altor antibiotice într-un mod similar cu cel realizat de aspirină.